Friday, June 13, 2014

On Immigration 移民について

Yesterday watching the news on TV that reported that Mr Abe would welcome immigrants hereafter, I said to myself that I was for immigrants coming into Japan. Soon my mom replied she was against that. I think that Mr Abe's proposal is so reasonable that Japan will keep its labor force from decreasing, while many Japanese also get worried that more immigrants will rob Japanese of their jobs.

The government, on the other hand, is struggling to have parents raise more children by introducing tax deduction or something, but it's not always easy for working couples to have more children. Immigrants, in contrast, can soon learn to speak its language and likely to work harder. My mom asked, "what if a Chinese newcomer robbed you of your job?" And I replied, "if my students like him or her better, I am happy to leave."

昨日安倍首相が今後移民を受け入れるというテレビニュースを見て、日本に移民が来るのは賛成だとつぶやいた。すると、私の母は反対だと返した。多くの日本人が移民が仕事を奪うことを心配する中で、私は安倍首相の提案は日本がその労働力を減らさないためにはとても合理的だと考える。

政府は一方で税制控除などで子供を多く育ててもらおうと躍起であるが、共働き世帯にとってそれは容易なことではない。移民は、対照的に、すぐに言葉を話し、一生懸命働く。私の母は「もし中国人が私の仕事を奪ったらどうする?」と聞くので、私は、「もし、私の生徒がその人がいいというなら、喜んで仕事を去る。」と答えた

No comments: